r-city-what-dreams-are-made-of-680x677  

 

 

這首歌的歌詞真的事打到我的心坎裡啊!!!

但我翻得有點攏長,而且也有點不順

希望大家可以原諒我,以後應該還會再修改啦!!!(發完文之後就要先去念書了!

 

這首歌是最近發新專輯的R.City所演唱的

他們這張專輯的名字叫做<What Dreams Are Made Of>主打歌是那首Locked Away

最近超紅的!想必大家都有聽過吧!!!

他們這張專輯有點像是在講生活吧!(我想

雖然是溫馨的歌,但又有保留Rap和嘻哈的風格!

這張專輯得格真的幾乎都很好聽!!

87027eeefa01d124ba76ba30b5f7854f.500x500x1  

 

因為本身比較少接觸這種嘻哈或饒舌的歌手,所以就不太了解他們!

他們出道也蠻久了!好像是2003年初到的吧!

他們的團名R.City其實是簡稱,他們的全名叫做Rock City

只能說到這邊了!(沒話講了!

請慢慢欣賞吧!

(關注他們吧!fb-art  instagram Icon  )

+=+=+=+=+=+=+=+=+

  

R. City – Checking for You

 

[Verse 1]

 

I been missing you lately

最近我好想妳

Do you think about me, baby?

妳有想到我嗎 寶貝

No, I can't come home

不 我還不能回家

Yeah, these streets so crazy

這街頭太危險了

I don't wanna be broke

我不想破壞那規則

Gotta make it or take it

去做或者去奪取

I gotta get my dough

我要賺錢

I gotta feed these babies

我需要養家活口

 

[Pre-Chorus]

 

So if I ring your cell

假如我打給妳

Just making sure that everything is bless

只是想知道一切是否安好

Girl, you're always on my mind

女孩 妳永遠在我心中

Can't you tell no matter where I go

你可以告訴我無論我去哪裡

No matter what me do

無論我做了甚麼事

Me always check for you

我永遠會在家等你

 

[Chorus]

 

Cause I'm just calling for you darling

親愛的 打電話給妳

First thing in, in the morning

是我在早晨做的第一件事

I'm checking for you

確認妳是否安好

I don't want nothing but I've been hustling

我甚麼都不想要 但我總是在外奔波

Just in case something happen

只是發生了一些事

I'm checking for you

我只想確認妳是否安好

 

[Verse 2]

 

Out here with the man them, posted up on the counter

正大光明 跟著那男人離開這裡

Just tryna find ways to get off of the corner

我知道妳只是想在這困境中尋求一條出路

Even through all of that, you're running through my head

即使是這樣 妳還是常常浮現在我腦海中

Out here doing what I gotta do to make sure you're straight

離開這裡 我只想確保妳是安全的

 

[Pre-Chorus]

 

So if I ring your cell

假如我打給妳

Just making sure that everything is bless

只是想知道一切是否安好

Girl, you're always on my mind

女孩 妳永遠在我心中

Can't you tell no matter where I go

你可以告訴我無論我去哪裡

No matter what me do

無論我做了甚麼事

Me always check for you

我永遠會在家等你

 

[Chorus]

 

Cause I'm just calling for you darling

親愛的 打電話給妳

First thing in, in the morning

是我在早晨做的第一件事

I'm checking for you

確認妳是否安好

I don't want nothing but I've been hustling

我甚麼都不想要 但我總是在外奔波

Just in case something happen

只是發生了一些事

I'm checking for you

我只像確認妳是否安好

 

[Bridge]

 

Every day I'm out here on my grind

每一天 我在這裡受折磨

On my job going hard like it ain't no tomorrow

埋頭苦幹就像沒有明日

It's a whole lot of money out here

這裡一無所有

All I'm tryna do is get my cut like a barber

我能為妳做得不多

And you know that I must make sure you're right

妳知道嗎 我常常覺得妳是對的

While me a work all through the night

當我每一天工作到深夜

Should've never have to lift a hand, not for anybody

如果不需要像任何人伸手

Cause I'mma hold you down for life

我就可以照顧妳一輩子

And I just wanna know how you're doing

我想知道妳會如何決定

Sometimes I need to know how you're doing

有時候 我需要知道妳的決定

Nice man, nice man

好男人 好男人

So make sure you answer the phone

所以接起妳的電話

Make sure you answer it

請接起妳的電話

Don't let it ring, let it ring

我要讓我的希望落空

I just need to know that you're good

我只想知道妳真的很好

I would be right with you right now if I could

假如我可以我想現在就和妳待在一起

You don't have to ask cause you know that I would

妳不需要問 因為你知道我會這麼做

So tell me what's good

請告訴我"好"的定義

 

[Chorus]

 

Cause I'm just calling for you darling

親愛的 打電話給妳

First thing in, in the morning

是我在早晨做的第一件事

I'm checking for you

確認妳是否安好

I don't want nothing but I've been hustling

我甚麼都不想要 但我總是在外奔波

Just in case something happen

只是發生了一些事

I'm checking for you

我只像確認妳是否安好

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    Vien 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()